Follow Us @soratemplates

16 September 2017

I choose to write this

Hari ini adalah antara hari saya berdukacita. Saya belajar hari ini saya tidak akan dipedulikan oleh siapa siapa. Jadi lebih baik saya pedulikan diri saya sendiri. Learn to be selfish.

Saya belajar benda ini dengan keadaan ketika saya cuba mengalah dan mempertahankan pendirian saya. Jadi saya fikir pergilah mampus dengan pendirian saya. Lebih baik saya fikir tentang diri saya dan apa mungkin apa terjadi pada masa hadapan. Seperti sakit pening saya yang orang tidak akan peduli. Siapa yang patut uruskan kematian saya. Baiklah saya sendiri memikirkan semua ini.

Tapi saya tidak kecewa. Saya gembira saya telah menyedari lebih awal. Sekarang saya kena tentukan kemana apa yang saya ada ini dapat diberikan kepada siapa. Lebih baik saya melakukan apa yang saya ingin buat selama ini dan tidak menjadikan orang-orang di keliling saya sebagai penhalang. Hidup saya terlampau singkat untuk ini semua.

Tentu saya masih boleh berbakti kepada ibu saya yang masih ada dengan cara saya sendiri. Lalu memikir untuk mengubah laluan diri saya hari ini untuk diri saya. Bukan untuk orang lain. Biarlah mereka fikir pasal diri mereka. Aku pasal diri aku.

Membuat benda gila gila yang kononnya saya fikir akan merisaukan orang. Mungkin masa sudah tiba. Apa pun, saya mesti menulis mengenai supaya saya tidak akan terlupa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan